آشنایی با گروه‌های جام ملت‌های آسیا

کره در اندیشه پایان‌دادن به طلسم ۶۴ساله

کره در اندیشه پایان‌دادن به طلسم ۶۴ساله
کره جنوبی امیدوار است بعد از سال‌ها قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در قطر به دست بیاورد.

به گزارش دوران آنلاین، به نقل از ایسنا رقابت‌های گروه پنجم جام‌ ملت‌های آسیا با حضور تیم‌های کره‌ جنوبی، مالزی، اردن و بحرین برگزار می‌شوند.

کره‌ جنوبی

کره جنوبی برای بسیاری یادآور جام جهانی ۲۰۰۲ است. ببرهای آسیا با درخشش در این جام بهترین رتبه یک تیم آسیایی را در تاریخ جام جهانی به نام خود ثبت کردند. آن یونگ هوان، ستاره کره در آن دوره از رقابت‌ها بود که به خاطر بازی‌های درخشانش به شهرت رسید. او دو گل در جام جهانی ۲۰۰۲ به ثمر رساند و توانست سومین گلش را در جام جهانی ۲۰۰۶ به ثمر برساند و دروازه توگو را باز کند. هوان بهترین گلزن تیم ملی کره در تاریخ جام جهانی شد.

با این همه یک واقعیت حسابی هواداران کره را آزرده‌خاطر می‌کند و آن هم ناکامی ۶۴ساله در جام ملت‌های آسیاست. کره جنوبی در قطر قصد دارد به این دوره در قاره کهن پایان دهد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. به همین خاطر یورگن کلینزمن بهترین ترکیب ممکن را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا انتخاب کرد که نام سون هیونگ مین نیز در آن به چشم می‌خورد.

بعد از چندین سال حضور پائولو بنتو روی نیمکت کره، این بار یورگن کلینزمن، هدایت این تیم را در جام ملت‌ها بر عهده دارد.

هوانگ هی چان، مهاجم ولوز، کیم مین جائه، مدافع بایرن‌مونیخ، و لی کانگ این، هافبک تهاجمی ۲۲ساله پاری‌سن‌ژرمن دیگر ستاره‌های این تیم هستند.

تیم ملی کره جنوبی در یک نگاه

افتخارات: مقام چهارم جام جهانی و دو قهرمانی آسیا
بهترین گلزن: چا بوم کئون (۵۸ گل)
بیشترین بازی: هونگ میونگ بو (۱۳۶ بازی ملی)

مالزی

کره در اندیشه پایان‌دادن به طلسم ۶۴ساله

مالزی در حالی برای چهارمین بار در جام ملت‌های آسیا حضور خواهد داشت که در سه دوره گذشته نتوانست از دور گروهی بالا برود و کار سختی در رقابت‌های پیش رو دارد. عارف ایمن حناپی، وینگر مالزیایی، خود را به عنوان یکی از ستارگان در حال ظهور فوتبال آسیای جنوب شرقی معرفی کرده است و باید دید در جام ملت‌ها چه عملکردی خواهد داشت.

تیم ملی مالزی در یک نگاه

افتخارات: -
بهترین گلزن: مختار داهاری (۸۹ گل)
بیشترین بازی: سو چین آن (۱۹۵ بازی ملی)

اردن

کره در اندیشه پایان‌دادن به طلسم ۶۴ساله

اردن چند سالی است با دوران اوجش فاصله گرفته ولی باز هم می‌تواند زنگ خطری برای تیم‌های دیگر باشد. این پنجمین حضور اردن در بالاترین سطح ملی فوتبال در آسیاست. بهترین عملکرد اردنی‌ها رسیدن به یک‌چهارم نهایی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ بوده است. موسی التعمری، سرشناس‌ترین بازیکن اردن، که در لیگ فرانسه بازی می‌کند امید اول این تیم برای جام ملت‌های آسیای پیش رو است.

تیم ملی اردن در یک نگاه

افتخارات: یک‌چهارم نهایی ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱
بهترین گلزن: حمزه الدردور (۳۲ گل)
بیشترین بازی: عامر شافی (۱۷۳ بازی ملی)

بحرین

کره در اندیشه پایان‌دادن به طلسم ۶۴ساله

بحرین نیز هفتمین حضورش را در این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد. چهارمی در سال ۲۰۰۴ که با شکست برابر تیم ملی ایران در دیدار رده‌بندی رقم خورد، بهترین عملکرد بحرین در تاریخ جام ملت‌های آسیا بوده است.

تیم ملی بحرین در یک نگاه

افتخارات: چهارمی ۲۰۰۴
بهترین گلزن: اسماعیل عبدالطیف (۴۷ گل)
بیشترین بازی: محمد حسین (۱۶۱ بازی ملی)

انتهای پیام

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/72973
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.