کشف یک خانه بی‌نظیر

کشف یک خانه بی‌نظیر
باستان‌شناسان با کاوش در ایتالیا بقایای یک خانه باستانی رومی و موزائیکی بی‌نظیر را کشف کردند.

به گزارش دوران آنلاین، به نقل از فرانس ۲۴،‌ وزارت فرهنگ ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که باستان‌شناسان ایتالیایی یک عمارت رومی مجلل را در نزدیکی «کولوسئوم» کشف کرده‌اند که در آن موزائیک‌ «بی‌نظیری» از صدف،‌ مرمر و سنگ‌های قیمتی ساخته شده است.

در این موزائیک سه‌ کشتی سوار بر موج به مقصد یک شهر ساحلی حرکت می‌کنند. بر اساس سایر عناصر به تصویرکشیده‌شده در این موزائیک می‌توان احتمال داد که مالک این خانه بیش از دوهزارساله، پیروز یک نبرد بوده است.

قدمت این ساختمان به فاصله نیمه دوم قرن دوم پیش از میلاد و اواخر قرن یکم پیش از میلاد بازمی‌گردد و وزیر فرهنگ ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای درباره کشف این بنا آن را «یک گنجینه اصیل» عنوان کرد.

کشف یک خانه بی‌نظیر

این عمارت به دنبال کشف مجموعه‌ای از دیوارها در سال ۲۰۱۸ پیدا شده و تاکنون فقط برخی از اتاق‌های آن کاوش شده است و حفاری در این مکان تا سال ۲۰۲۴ همچنان ادامه خواهد داشت.

اتاق اصلی این عمارت به شکل یک سالن ضیافت ساخته شده و بیشتر در ماه‌های فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ ایتالیا، مالک این عمارت یک اشراف‌زاده و به احتمال زیاد یک سناتور بوده که به لطف لوله‌های سربی بین دیوارهای پرنقش و نگار مهمانانش را با «بازی‌های آبی تماشایی» سرگرم می‌کرده است.

کشف یک خانه بی‌نظیر

با این حال بر اساس این بیانیه آنچه «این اکتشاف را به یک یافته استثنایی تبدیل کرده، دیواری خارق‌العاده است که با موزاییکی به اصطلاح «روستیک» پوشیده شده است که از نظر زمان‌شناسی و پیچیدگی صحنه‌های به تصویر کشیده‌شده بی‌نظیر است.»

به گفته این وزارتخانه، «توالی پیچیده‌ای»‌ از صحنه‌ها از طریق «انواع مختلف صدف، سنگ آبی مصری، شیشه‌های گرانبها، تکه‌های کوچک سنگ مرمر سفید یا انواع دیگر سنگ‌ها» به تصویر کشیده شده است.

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/72963
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.