رکوردزنی ترکیه ادامه دارد

رکوردزنی ترکیه ادامه دارد
جدیدترین آمارهای رسمی منتشرشده توسط ترکیه نشان می‌دهد صنعت گردشگری این کشور به دنبال افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است.

به نقل از دیلی‌صباح، ‌ بر اساس آمارهای رسمی که روز جمعه ۳۱ شهریورماه منتشر شد، آمار گردشگران خارجی که به ترکیه سفر کرده‌اند در هشت ماه اخیر سال جاری میلادی با حدود ۱۴ درصد رشد همراه بوده است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد: بیش از ۳۳.۴ میلیون گردشگر خارجی در فاصله ژانویه تا اوت سال جاری میلادی به ترکیه سفر کرده‌اند و به این ترتیب آمار گردشگران خارجی این کشور در مقایسه با سال گذشته با ۱۳.۹۵درصد افزایش مواجه شده است.

تعداد گردشگران خارجی که در ماه اوت به ترکیه سفر کرده‌اند در مقایسه با همین ماه در سال گذشته میلادی با افزایش ۵.۶۴ درصدی به بیش از ۶.۶۶ میلیون نفر رسید.

گردشگران روس و شهروندان کشورهای اروپایی همچون آلمان و بریتانیا در افزایش آمار تعداد گردشگران خارجی امسال ترکیه نقش قابل توجهی داشته‌اند.

بر این اساس تعداد مسافران روس که در هشت ماه اخیر به ترکیه سفر کرده‌اند با افزایش ۴۴.۸۴ درصدی ۴.۳ میلیون نفر گزارش شده است.

در این بازه زمانی همچنین، ۴.۱ میلیون گردشگر از آلمان و ۲.۶۵ میلیون گردشگر از بریتانیا به ترکیه سفر کرده‌اند. همچنین ۱.۸ میلیون بلغاری در هشت ماه اخیر از این کشور دیدن کرده‌اند.

دولت ترکیه پیش‌بینی کرده است که شمار گردشگران خارجی در سال جاری میلادی به ۶۰ میلیون نفر و این آمار در سال ۲۰۲۸ به ۹۰ میلیون نفر برسد.

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/72907
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.