وزیر اطلاعات: سامانه ۱۱۳ وزارت اطلاعات در ۲ سال اخیر جان هزاران نفر را نجات داده است

وزیر اطلاعات: سامانه ۱۱۳ وزارت اطلاعات در ۲ سال اخیر جان هزاران نفر را نجات داده است
سید اسماعیل خطیب درباره اقدامات وزارت اطلاعات در زمان اغتشاشات اخیر نکاتی را بیان کرد.

به گزارش دوران آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات کشورمان در برنامه بدون توقف گفت: دشمن به کمتر از بر اندازی اکتفا نخواهد کرد و روش هایش نیز متفاوت است. جنگ ترکیبی به همین عنوان معروف است. در حوادث مختلف در سال قبل افرادی را داشته‌ایم که هدف قرار گرفته‌اند یا مجروح و یا فوت شده‌اند که با سلاح‌های ساچمه‌ای مورد هدف قرار گرفتند. در سلاح‌های ضد اغتشاش انواع زیادی وجود دارد، اما در تصاویری که به هرنحوی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور منتشر شده است به ندرت دیده‌اید که نیروی انتظامی ما اسلحه داشته باشد.

کشته شدگان اغتشاشات با سلاحهایی کشته شدند که در ایران وجود ندارد

وی ادامه داد: علت این است که در کشور ما اصولا سلاح روش مقابله با اغتشاشات نیست، اما در مبارزه با تروریست این موضوع وجود دارد. در مقابله مرزی نیز این امر وجود دارد. امیدواریم که متن گزارش حکیم روزی به سناریو یک سریال خوب بدل شود. طبعا دشمن از ما از نظر ظاهری قوی‌تر است. اما پیروزی از آن ملت است. در مواردی که از نتایج پزشکی قانونی منتشر می‌شود مشاهده شده است در نوع سلاح‌هایی که به کار برده شده است تعدادی در مناطق مختلف مانند مازندران، ایذه و کردستان کشته‌هایی از هر دو طرف با سلاح گرم داشته‌ایم که تعداد قابل توجهی از این سلاح‌ها جزو سلاح‌های سازمانی ما نیست.

خطیب افزود: در آشوب سال قبل و یا هر فتنه دیگری که دشمن بر پا می‌کند در اصل این مردم هستند که بساطش را جمع می‌کنند نه دستگاه‌های امنیتی؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن که شکل گرفت تقریبا از آغاز آشوب تمام کشور‌ها علیه ایران بسیج شدند. شاهد بودید که هیچ یک از کشور‌های موثر نبود که نسبت به ایران موضع گیری نداشته باشد، اما بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بزرگ باما تماس گرفتند و به ایران آمدند یعنی پیروزی سال قبل هم باز متعلق به مردم بود.

دشمن برای مقابله با مردم به ابزار تحریم روی می‌آورد

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا پیش بینی در زمینه فتنه‌ها داشته اید؟ گفت: قطعا مردم در زمینه وضعیت معیشت نارضایتی‌هایی دارند و تمام تلاش دولت هم در جهت رفع این وضعیت است. زمانی که محضر رهبر انقلاب بودیم اعلام کردند که این دولت بیش از ۵۰ دستاورد داشته است. من از سال ۷۸ با رئیس‌جمهور مراودات کاری داشته‌ام و باید بگویم که فرد دغدغه مندی است که مرتب در تلاش برای مردم و ارتباط مستقیم با آنهاست. از همین رو نیز سفر‌های استانی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. موضوع دیگر هم در زمینه ساده زیستی رئیس‌جمهور است از همین رو نیز به نحوی از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن برای اینکه بتواند در برابر مردم بایستد تحریم را بر ملت ما تحمیل کرده است.

وی درباره دلیل تحریم‌های کشور‌های غربی بیان کرد: امروز دشمن بهانه هسته‌ای را مورد توجه قرار داده است زمان دیگری به بهانه حقوق بشر سفرا کشور ما را ترک کرده‌اند و یا به بهانه دفاع مقدس؛ بنابراین در شرایط مختلف تحریم را بر اقتصاد ما تحمیل کرده است، اما علیرغم این موضوع در همین دو سال اخیر شاهد رشد اقتصادی بوده‌ایم و می‌توانید به آمار‌های بانک جهانی مراجعه کنید که همه نشان دهنده کاهش بیکاری و نرخ تورم است. فاز جدیدی که در نیروگاه بوشهر افتتاح شد سهم ملت ماست که الان ما در نفت و گاز آمار خوبی داریم.

تأثیر اقدامات دولت در سفره مردم زمان بر است

خطیب بیان کرد: اینکه این اقدامات در سفره مردم تأثیرش را نشان دهد مقداری زمان بر است و امیدواریم که بتوانیم قدم اولیه را در زمینه کالا برگ‌ها پیش ببریم و در مرحله بعدی بهبود وضعیت معیشتی مردم را داشته باشیم. در تمام بزرگواری و عنایتی که رهبر انقلاب در زمینه دولت داشتند، اما دو بخش را در صحبت‌های ایشان خطاب به دولت شاهد بودیم بخش اول دستاورد‌های دولت و بخش دوم تذکراتی بود که در زمینه معیشت به دولت دادند و این اولویت دولت است. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ میلیون گندم از مردم خریدیم. باید جهت دهی را پیش ببریم که احیانا جنگی مانند اوکراین شاهد بالا و پایین شدن وضعیت زندگی مردم نشود و در کالا‌های اساسی و امنیت غذایی به تولیدات و توانمندی خود متکی باشیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: ما علاوه بر مسائل اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی را نقش بسزایی می‌دانیم و این از دسته بندی و نوع افرادی که در کوتاه مدت در دوره اغتشاشات بازداشت شدند به دست آوردیم و این به شکل آماری برای ما روشن است. در دولت‌های قبل درباره مسائل اجتماعی کشور و تاکید بر فعال شدن شورای اجتماعی کشور توسط رهبر انقلاب داشتیم از همین رو و به نحوی افراد مختلف در کشور ما از آسیب‌های خانوادگی و تغییراتی که در زندگی و رفتار خانواده‌ها بر اساس نوع هجمه در تبلیغ روش‌های زندگی خود ایجاد کرد، باعث تضاد‌هایی در سبک زندگی جوانان ما شد. امیدواریم نوع دسته بندی افرادی که بازداشت شدند را منتشر کنیم تا بسیاری از جامعه شناسان ما در این زمینه پژوهش کنند.

دشمن بر روی آسیب های اجتماعی و اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده است

وی افزود: مگس همواره بر روس زباله‌ها می‌نشیندو مگس دشمن هم آسیب های اقتصادی و اجتماعی ما را تبدیل به زخم می‌کند شاید تعداد معدودی از چند میلیون ایرانی خارج از کشور علاقه خود را به کشور و مردم خود از دست داده باشند و این نشان از این دارد که دشمن توانسته مزدور جمع کند اما قالب آنچه وجود دارد زمانی امنیتی می‌شود که دشمن از آن بستر موج سواری می‌کند وگرنه علنا تجمعات صنفی را زیاد شاهدیم اما در زمانی تبدیل به مسائل امنیتی می‌شود که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است .

خطیب درباره اقدامات وزارت اطلاعات در زمینه‌های مختلف بیان کرد: وزارت امسال حدود ۴۰۰ بمب جمع آوری و کشف کرده در تمام مناطق ایران از سویی امسال حدود ۲۰۰ تروریست دستگیر کرده‌ایم یعنی افرادی که قصد کشتار داشته‌اند از این تعداد زیر ۲۰ درصد در تهران جمع شده‌اند. همه شان هم داعشی نیستند و تیم‌های تروریستی نوع پدیده‌ای هستند که عین داعش مخلوق غرب هستند در هلند دانمارک و سوئد آموزش می‌دهند برای کشتار مردم.

در ایام ۲۲ بهمن سال قبل قرار بود اتفاق ناگواری بیفتد که با یک تلفن مطلع شدیم

وزیر اطلاعات گفت: اقدام موثر و قابل تقدیر آلبانی در مقابله با یک گروهک تروریستی است. گروهی که اذعان به آدم کشی می‌کند و با اعلامیه به آن افتخار می‌کند. در شاهچراغ یکی از این افراد موفق شد به اهداف ناجوانمرادنه خود برسد.

وی درباره گزارش‌های مردمی نیز بیان کرد: بیشتر این‌ها را مردم به ما گزارش داده‌اند. مردم مملکت خود را دوست دارند. تلفن ۱۱۳ ما در همین دوسال جان هزاران نفر را نجات داده است. تا به حال کسی به دنبال هدیه از ما نبوده است، اما افرادی که اقدام بزرگی انجام داده‌اند برای مثال در ایام ۲۲ بهمن سال قبل قرار بود اتفاق ناگواری بیفتد که با یک تلفن مطلع شدیم و نمی‌توان آن‌ها را مطابق لیاقت تقدیر کرد اما می‌توان حمایت معنوی از این افراد انجام داد.

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/72861
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.