علامتای روی محصولات آرایشی چه معنایی دارن؟

علامتای روی محصولات آرایشی چه معنایی دارن؟
با مطالعه‌ی این موارد به خوبی با هر علامت آشنا خواهید شد و این مساله به بهتر استفاده کردن شما از محصولات کمک می‌کند.

من فقط به تاریخ تولید و انقضاش نگاه می‌کنم!»

روی محصولات آرایشی علاوه بر تاریخ تولید و انقضا و مواد تشکیل‌دهنده، یکسری موارد دیگر هم قید شده است. تا به حال دقت کرده بودید؟ موقعی که محو سخنان فروشنده شده‌اید و با تعاریف ایشان از ریملی که می‌خواهید بخرید یا کرم پودری که پیش رویتان قرار داده یا هر وسیله‌ی دیگر، صددرصد تمایل به خرید پیدا کرده‌اید آیا پیش آمده که نگاهی به علائم روی محصول بیندازید؟! بعضا شکل‌های روی آن فکرتان را مشغول نکرده است؟ اشکالی ندارد. از این به بعد حتما تمام زوایا را خوب با دقت ببینید و بعد از آن دست به انتخاب بزنید.

علامت مدت مصرف

اول کار شما را با یکی از مهم‌ترین علامت‌ها روبه‌رو می‌کنیم! این تصویر که می‌بینید به معنی نهایت استفاده مفید از این وسیله است و به شما می‌گوید به محض باز کردن در محصول تا چه مدت می‌توانید از آن استفاده کنید. عدد روی آن به معنی تعداد ماه و m حرف اول کلمه ماه است. در این تصویر یعنی ۱۲ ماه بعد از باز شدن پلمپ باید امکان بهره گرفتن دارید و بعد از آن فاسد می‌شود. چون محصولات آرایشی مستقیم با پوست یا چشم شما در تماس است توجه به این مسئله خیلی اهمیت دارد.

علامت ارزش هزینه

علامت e که مخفف estimated sign است و به شما می‌گوید که خیالتان راحت باشد این محصولی که خریداری کردید به اندازه‌ی پولی که پرداخت کردید ارزش دارد! و حجم داخل این بسته با هزینه‌ی آن برابری دارد!

علامت یو وی

اشعه یو وی یا فرابنفش را می‌شناسید. این نماد نشان‌دهنده‌ی این است که محصولی که در دست دارید نمی‌تواند در حکم ضدآفتاب باشد و مقاومتی در برابر اشعه uva ندارد! پس برای اینکه دچار پیری زودرس نشوید توجه به این مسئله خیلی اهمیت دارد.

علامت ارگانیک بودن

eco cert وقتی روی محصول نماد ارگانیک بودن آن است. این علامت روی تمام محصولات به چشم نمی‌خورد و این طبیعی است چون همه‌ی محصولات پایه‌ی گیاهی ندارند. و روی وسیله‌ای که این نماد حک شده است حداقل ۵۰ درصد و حداکثر ۹۵ درصد از مواد ارگانیک استفاده شده است.

علامت ساعت شنی

این علامت خیلی آشناست. ساعت شنی را اگر دیدید یادتان باشد منظورش این است که آن محصول باید زیر ۳۰ ماه مصرف بشود. و نکته‌ی مهم این است که فرقی نمیکند در آن را باز کنید یا نه، به محض اینکه خرید کردید تا ۳۰ ماه فرصت استفاده دارید و بعد از آن در حکم فاسد به آن نگاه کنید!

جهش خرگوش

خرگوش در حال پریدن را اگر دیدید یعنی شرکتی که این محصول را تولید کرده است دوستدار حیوانات است و در آزمایشاتش از حیوانات استفاده نمی‌کند. این مسئله دغدغه‌ی خیلی از افراد روی کره زمین است و با این علامت شما می‌توانید نسبت به آن مطمئن شوید.

حلقه موبیوس

حلقه‌ی موبیوس یا یا چرخه‌ی بازیافت را ممکن است خودتان بشناسید. درج این علامت روی هر محصولی نشان از آن دارد که آن قابلیت بازیافت را دارد یا اینکه همان محصول از مواد بازیافتی تهیه شده است.

نقطه سبز

نقطه‌ی سبز یا green dot که در بعضی مواقع به رنگ سبز هم دیده می‌شود یعنی هر وقت محصولی که در دست دارید تمام بشود کارخانه‌ی تولید کننده هزینه‌ی بازیافت را برعهده می‌گیرد. این علامت عمدتا به رنگ مشکی دیده می‌شود.

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/72859
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.