مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

ساماندهی رودخانه الموت‌رود به رونق اقتصادی الموت کمک می‌کند

ساماندهی رودخانه الموت‌رود به رونق اقتصادی الموت کمک می‌کند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: ساماندهی رودخانه الموت‌رود می‌تواند در کنار بهبود عملکرد و افزایش ضریب ایمنی رودخانه باعث رشد و تحول اقتصادی و بهبود شرایط اشتغال در منطقه شود.

به گزارش دوران آنلاین، منصور ستوده در نشست با لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس و اعضاء سازمان مردم نهاد الموت‌یار اظهار کرد: طرح ساماندهی و گردشگری رودخانه الموت‌رود در دستور کار این شرکت قرار گرفته، این طرح شامل عملیات نقشه‌برداری، انجام مطالعات اجتماعی و اقتصادی با هدف شناخت نیازهای مردم منطقه و معضلات و چالش‌های موجود، انجام مطالعات هیدرولیکی و سیلاب، معماری و محیط زیست و در نهایت تهیه نقشه‌های اجرایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: برای اجرای پروژه ساحل‌سازی رودخانه الموت رود همراهی و مشارکت مردم و اهالی منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت است و در صورتی که آن‌ها از منافع و تأثیر مثبتی که اجرای این طرح می‌تواند در معیشت و زندگی آن‌ها داشته باشد، مطلع گردند قطعا همراه خواهند بود.

وی یادآور شد: یکی از حلقه‌های مهم در زمینه اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از رسوب‌گذاری رودخانه‌ها است که این مهم نیز باید از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

زیباسازی الموت‌رود مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس هم در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه منطقه الموت در استان قزوین گفت: طبیعت بکر و خاص، فضای سبز گسترده و متناسب با سلایق نسل جوان و مناظر مناسب و زیبا جهت جذب توریست و گردشگر از جمله ویژگی‌های منطقه الموت است.

لطف‌الله سیاهکلی تصریح کرد: آب مایه حیات است و هرجا که بتوانیم آن را کنترل، مدیریت و بصورت بهینه مصرف کنیم شاهد رشد و تحول اقتصادی در آنجا خواهیم بود.

وی افزود: طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه الموت رود باید با هدف بازگشت جمعیت به منطقه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام پذیرد.

این مسئول اظهار کرد: امروز ما دارای کارشناسان و متخصصانی هستیم که مجهز به علم و دانش روز در حوزه‌های مختلف هستند و استفاده از تجارب و دانش آن‌ها می‌تواند به ما در انجام تصمیم‌گیری‌های مهم کمک شایانی کند.

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/62797
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.