رهبرانقلاب در مراسم روز درختکاری:

مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند

مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند
رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند، بیان داشتند: این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است.

به گزارش دوران و به نقل از مهر به‌ مناسبت روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در محوطه‌ی دفتر رهبری نهال کاشتند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در حاشیه مراسم روز درختکاری بدین شرح است:

- من یک اشاره‌ای هم می‌خواهم بکنم به این مسئله‌ی رایجِ این روزها که مسئله‌ی گفته می‌شود مسمومیّت دانش‌آموزان. در این زمینه، مسئولین خب اطّلاع دارم، نشسته‌اند، بحث کرده‌اند و تلاش می‌کنند، وظایف را مشخّص کردند. من می‌خواهم تأکید کنم که این مسئله را بِجدّ باید تعقیب کنند! مسئله مسئله‌ی مهمّی است. اگر واقعاً دست‌هایی در کار باشد و افرادی، گروه‌هایی، در این زمینه دخالت داشته باشند، این جنایتِ بزرگ و غیر قابل اغماضی است. اگر کسانی تو این کار دست دارند که لابد دست دارند کسانی بلاشک؛ به یک نحوی حتماً کسانی دست دارند بایستی دستگاه‌های مسئول، دستگاه‌های اطّلاعاتی، دستگاه‌های انتظامی دنبال کنند و سررشته‌ی این جنایت را پیدا کنند، هم عاملین را، هم مسبّبین را و اینها بایستی به اشدّ مجازات محکوم بشوند و درباره‌ی اینها اشدّ مجازات بایستی اجرا بشود؛ چون این یک جنایت کوچکی نیست.

- این جنایتی است، هم در حقّ معصوم‌ترین عناصر یک جامعه، یعنی کودکان، و هم موجب رعب، موجب ناامنی، موجبِ ناامنیِ روانیِ جامعه، نگرانیِ خانواده‌ها، موجب اینها است. اینها چیزهای کوچکی نیست. اینها را بایستی با جدّیّت دنبال بکنند و کسانی اگر چنانچه محکوم شدند، عفوی هم در مورد اینها وجود نخواهد داشت؛ این را همه بدانند. و حتماً بایستی مجازات بشوند و مجازات اینها موجب عبرت بشود.

 


لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/2185
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.