زندان قدیمی شهرستان تفرش تعطیل شد

زندان قدیمی شهرستان تفرش تعطیل شد
اراک- زندان قدیمی شهرستان تفرش برای بهبود خدمت‌رسانی، اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان تعطیل و بنای جدید آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ظهر دوشنبه همزمان با سفر استانی هیئت عالی قضائی به استان مرکزی، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در شهرستان تفرش، زندان قدیمی شهرستان جهت بهبود خدمت‌رسانی و اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان تعطیل و بنای جدید آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در این زندان یادآور شد: یکی از مشکلات شهرستان تفرش وجود زندان قدیمی در بافت شهری است که امروز با همت همکارانمان در اداره کل زندان‌های مرکزی، زندان قدیمی تفرش که در بافت شهری قرار داشت، به خارج از شهر منتقل شد. از آنجا که مهم‌ترین رسالت و مأموریت سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت است بالتبع برای این کار نیاز به فضای لازم برای باز سازگاری اجتماعی زندانیان از طریق آموزش و حرفه آموزی هستیم، خوشبختانه این بنای جدید هم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: زندان قدیمی تفرش هم در بافت مسکونی بود و هم به علت فرسودگی، امکان اجرای درست برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نداشت. به طور کلی در انتقال زندان‌ها به بیرون از بافت شهری به استانداردهایی همچون توسعه و بهبود سرانه اسکان، استاندارهای محیطی، توسعه فضاهای اشتغال، حرفه‌آموزی و فعالیت‌های فرهنگی اهتمام داریم.

در پایان این بازدید محمدی از حوزه قضائی شهرستان نیز بازدید به عمل آورد و ضمن گفت‌وگو با رئیس دادگستری، در جمع کارکنان و پرسنل این اداره حاضر شد.

وی همچنین با حضور در جمع مردم مراجعه‌کننده به این اداره به سؤالات آنان نیز پاسخ داد.

 

منبع: سازمان زندان ها

لینک کوتاه https://www.doranonline.ir/news/2111
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.